Lesy na severu Brna

Převážně terénní
Převýšení (m)
220

Z Mokré Hory po lesní asfaltce k Soběšicím, kolem Soběšic na rozcestí Písky, dolů na rozcestí Pod Kněží horou a údolím potoka Rakovce zpět na Mokrou Horu - lesní asfaltka a lesní cesty, celkem převýšení cca 200 m.

Z Mokré Hory z konce ulice Jandáskova lesní asfaltkou „Soběšická“ (nazývané také „Nová cesta“) asi 2 km stále do kopce, na konci asfaltky kousek po rovince až k Soběšicím. Bezprostředně před závorou před Soběšicemi uhnout po lesní pěšině vpravo a po rovince nebo mírně z kopce oběhnout Soběšice ke hřbitovu, tady přeběhnout přes asfaltku přímo na pěšinu naproti (vpravo od hřbitova) a po pěšině do kopce pokračovat nad Soběšice až na zelenou turistickou značku. Po zelené turistické značce pokračovat ještě kousek do kopce k rozcestí Písky, odtud seběh nejprve z prudčeji a dále z mírného kopce k rozcestí Pod Kněží horou. Z rozcestí vlevo po široké zpevněné lesní cestě podél potoka Rakovce stále z mírného kopce na rozcestí Rakovec, které leží pod vesnicí Ořešín, a odtud po modré značce (z Rakovce je možné pokračovat buď po pěšince přímo po modré značce vedoucí za sokolovnou, nebo souběžně po druhé straně potoka vedoucí širší lesní cestou, tj. od rozcestníku mírně vlevo z kopce – obě cesty se spojují po pár stovkách metrů) a dál téměř stále z mírného kopce zpět na Mokrou Horu.

GPS souřadnice startu: 49.256944444444, 16.595833333333

Zajímavé vybavení

Zkušenosti čtenářů

Radim

Od Útěchova po žluté spadli strom odstraňte.