Olomouc: Cesta kolem Svatého Kopečku

Převážně terénní
Převýšení (m)
391

Terénní kopcovitá trasa nedaleko Olomouce vás překvapí svou náročností a zároveň krásnými místy na trase.

Kopcovitá skoro desetikilometrová trasa začíná u zastávky MHD Samotišky, u kruhového objezdu pod bazilikou Navštívení P. Marie pod Svatým Kopečkem. Nejprudší pasáž trasy na běžce čeká hned při jejím úvodu, kde po červené turistické značce se na pár set metrech nastoupá sto výškových metrů. Po doběhnutí k bazilice se oběhne a podél lanového parku se zamíří směr ZOO. Po minutí ZOO se po modré turistické značce odbočí směr Andělský kopec a k zřícenině kláštera Kartouzka. Od Kartouzky trať vede na rozcestí Nové Sady – bus, odkud opět stoupá na Svatý Kopeček. Po doběhnutí k ZOO se zamíří směrem k bazilice a od ní seběhem opět dolů směr kruhový objezd a autobusová zastávka Samotišky. Trasa je především vhodná pro ty, kterým se již nechce běhat jen v centru města Olomouc po rovině, a chtějí také si zaběhat do kopce.