HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Hořčík

Proč je pro běžce tak důležitý hořčík? To se dozvíte v běžeckém slovníčku.

Hořčík (magnésium)

V lidském těle aktivuje hořčík přes tři sta různých pochodů. Slouží k nastartování látkové výměny sacharidů a bílkovin. Odbourává stres a slouží také k uvolněním svalů. Při jeho nedostatku může docházet ke křečím, zpomaluje se jak regenerace svalů, tak i spalování tuků. Na hladinu hořčíku v těle má negativní vliv stres, alkohol, vysoké dávky zinku (100 mg), velké množství kofeinu (více jak tři šálky kávy denně) i některé potraviny. Dospělý člověk denně spotřebuje přibližně 300–400 mg.

Nedostatek magnesia způsobuje poruchy nervové činnosti a vede ke křečím. Může také dojít k poškozením cévních stěn, poruchám srdeční činnosti i svalové slabosti. V případě předávkování prostřednictví potravinových doplňků se mohou dostavit průjmy, pokles krevního tlaku, letargie, zmatenost a zhoršení funkce ledvin.

Redakce

SvetBehu.cz přináší po celý rok rady pro běžecký trénink, novinky a aktuality z běžeckého světa, tipy na běžecké trasy po České republice, reportáže ze závodů, rozhovory s předními osobnostmi české i zahraniční běžecké scény a nejčerstvější informace, recenze a testy běžeckého vybavení.

Přidejte se k diskuzi

Odpovídáte na komentář: