HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Zvyšte svůj výkon!

Zvyšte svůj výkon!

Pokud chcete, aby vaše tělo fungovalo jako dobře namazaný stroj, je potřeba mu dodávat to správné palivo. Proto je důležité si potraviny a tekutiny, které vašemu tělu denně dopřáváte, pečlivě vybírat. Zde vám naservírujeme několik nejnovějších objevů co jíst a pít, aby vaše sportovní výkony mohly bezbolestně růst a vy se cítili stále zdraví a fit.

Více „céčka“

Bylo zjištěno, že sportovci, kteří denně přijímají 50 mg vitamínu C a méně (téměř polovina sklenice pomerančového džusu), jsou o 250% náchylnější k infekčním chorobám horních cest dýchacích než ti, kteří konzumují 100 mg a více. Denní doporučený příjem pro běžného člověka je 60-80mg. U sportovců se denní potřeba navyšuje. Povzbuďte tedy svůj imunitní systém denní dávkou vitamínu C, který je například hojně zastoupen v šípkukiwi, citrusových plodech, paprikách či melounu.

Osolte to

Cyklisté, kteří 120 minut před hodinovým tréninkem vypili solný roztok, zajeli časovku rychleji než jejich neslaní kolegové. Vysvětlení je jednodušší než se zdá – sůl přirozeně podmiňuje žízeň, což vede ke zvýšené konzumaci tekutin před tréninkem, a následně tak snižuje možný stav dehydratace cyklistů během tréninku. Ionty obsažené v soli jsou v ideálním poměry zastoupeny v iontových nápojích. Zvláště při těžkém tréninku by neměly být opomíjeny. Mimojiné podporují rychlejší vstřebání tekutin do organismu.

Bílkovin není nikdy dost

Dokonce i krátké časové období jako je jeden pracovní týden může vést ke ztrátě svalové hmoty. Vědci umístili každému ze skupiny zdravých mužů sádru na jednu nohu a po pěti dnech muži průměrně ztratili 150 g svalové hmoty a přišli o 10 % své kvadricepsové síly na nehybné noze. Aby k těmto ztrátám nedocházelo, je vhodné zahrnovat bílkoviny do každého vašeho jídla, obzvláště pak jste-li momentálně zranění.

Kofein vs sacharidy

Kofein účinkuje proti únavě, sacharidy dodávají energii – tak který z nich si vybrat? Ukázalo se, že doplňky stravy složené výlučně z kofeinu mají mnohem menší povzbuzovací účinek než doplňky s přídavkem přírodních sacharidů. Kofein má hlavně povzbudivý účinek,  na každého jedince působí ale jinak. Naopak sacharidy jsou základním zdrojem energie pro každého jedince. Nespoléhejte se tedy, že vás kafe nabudí k 20km výkonům, raději se nadopujte ovocem nebo kvalitními sportovními gely.

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: