HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Výživa


Hydratace a dehydratace

Stačí pít při (ultra)maratonu vodu? Aneb co vše je nutné během výkonu doplňovat

Sportovní vytrvalecký výkon pro organizmus znamená ztráty. Ať už jde o energii, sílu, tekutiny, minerální látky nebo dokonce svalovou hmotu. Tělo se postupně vyčerpává a čím vyšší je tempo nebo delší vzdálenost, tím je samozřejmě větší i zatížení organizmu. V případě maratonu či dokonce ultramaratonu je zátěž enormní a je jasné, že kdo ji chce zvládnout, musí tělu postupně dodávat, co ztrácí. Slouží k tomu i pitný režim, který je nesmírně důležitý, a to z mnoha důvodů.

Hubnutí
Jak tělo navyknout na efektivní spalování tuků?

Jak tělo navyknout na efektivní spalování tuků?

Tuk je zcela přirozenou součástí lidského těla. Pro zachování základních funkcí v těle je nutno alespoň 2-5% tuku u mužů a 10-13% u žen. Zdravá míra pro běžce se ale uvádí mnohem vyšší, 6-13% u mužů a 14-20% u žen. K čemu všemu je tuk pro sportovce užitečný a jak docílit jeho optimálního a efektivního využití?

Potraviny, které nakopnou vaši imunitu a jsou skvělé pro běžce

Potraviny, které nakopnou vaši imunitu a jsou skvělé pro běžce

Opět je tu období, kdy mnoho z nás trápí nejrůznější nachlazení, chřipky anebo rýmy. Přichystali jsme si spoustu tipů, jak posílit imunitu, ať už jako prevenci nebo boj s bacily. Najdete tu osvědčené babkovské rady i potraviny, o kterých jste možná jejich léčivé vlastnosti ani netušili.

Regenerace

Chci začít využívat sportovní výživu… Čím začít?

Trénink na půlmaraton
Krátce před startem

Desatero výživových rad pro půlmaratón

Na závod o délce 21,1 km je už potřeba se pořádně připravit a rozhodně nic nezanedbat. Důležitá je samozřejmě dlouhodobá tréninková příprava, ale pár dní před závodem už nic tréninkově nedoženeme. Jak se ale stravovat v den takového závodu?

Prevence a léčba
JARNÍ DETOX podle Kateřiny Kašparové: "Připravte své tělo na novou sezónu"

JARNÍ DETOX podle Kateřiny Kašparové:“Připravte své tělo na novou sezónu“

Jarní detox – než se přejde rovnou na věc, je dobré vysvětlit si oba pojmy. Každý ví, že jaro je roční období následující po zimě. Odhazujeme oblečení při tréninku, vyndáváme pomalu kraťasy a tílka a především, energie stoupá. Příroda se probouzí, vše je zelené… je to jaro, s nímž jsou spojena naše játra, která jsou na svém vrcholu, očišťují se po zimě, kdy jsme shromažďovali zásoby, které byly nutné na zahřátí a vydání většího množství energie.

Co jíst a pít před sportem? Pozor na přemíru sladkého...

Co jíst a pít před sportem? Pozor na přemíru sladkého…

Tohle je palčivá otázka, která trápí mnoho vytrvalců a špatný přístup k ní snižuje vaši výkonnost. Přitom je potřeba respektovat jen pár základních pravidel. Sníst nebo vypít cokoliv sladkého v době dvou hodin před sportem sníží váš výkon. Snídaně má především psychologický efekt a moc energie už díky ní nenaženete. Nejdůležitějším jídlem před dopoledním závodem je proto večeře. Proč tato pravidla platí? Odpověď se skrývá ve fyziologii organizmu.

KATEŘINA KAŠPAROVÁ : Buď běhejte rychleji, nebo ušetřete čas jinde

KATEŘINA KAŠPAROVÁ : Buď běhejte rychleji, nebo ušetřete čas jinde

Stále opakuji, že to nejvzácnější je čas, i když ve škole nás učili, že půda je vzácná, protože je nerozmnožitelná. Já nevím, ale čas taky namnožit nelze. A nejde ani zkrátit, zkoušela jsem se na 24 hod závodech modlit, aby ta hodina trvala méně než 60 minut, ale bohužel.

Bezlepková strava pro běžce – nový módní trend, anebo efektivnější palivo?

Bezlepková strava pro běžce – nový módní trend, anebo efektivnější palivo?

Máte celiakii nebo si pohráváte s myšlenkou přejít na bezlepkovou stravu jen tak, a nevíte, jestli to vašemu výkonu prospěje nebo uškodí? V článku shrneme nejdůležitější pro a proti a poradíme, jak doplnit sacharidy jiným způsobem.

KATEŘINA KAŠPAROVÁ: Jak se stravovat na dlouhých bězích? Jezte, i když nemáte hlad!

KATEŘINA KAŠPAROVÁ: Jak se stravovat na dlouhých bězích? Jezte, i když nemáte hlad!

Jak se stravovat při douhých bězích? Mám jíst i když nemám hlad? Na tyto otázky vám odpoví ultraKatka Kateřina Kašparová, držitelka národního rekordu na 12 hod a stříbrná žena Spartathlonu.

Hydratace a dehydratace
Pitný režim jako nezbytná součást běžeckého výkonu

Pitný režim jako nezbytná součást běžeckého výkonu

Součastí tréninku každého sportovce je nejen fyzická příprava, ale také výživa a správná hydratace nebo také pitný režim. Pojďme se tedy trochu ponořit do toho, jak by takový správný režim měl vypadat a co všechno může ovlivnit.

Regenerace
Superpotraviny jako dědictví starodávných civilizací pro vaše lepší běžecké výkony

Superpotraviny jako dědictví starodávných civilizací pro vaše lepší běžecké výkony

Superpotraviny často mají svůj původ v místech, kde sídlili starodávné civilizace (Jižní Amerika, Asie, Severní Afrika…). Drsné podmínky jako např. pouště, tropické pralesy nebo nadmořská výška donutily plodiny zadržovat v sobě co možná nejvíce živin, aby v takovém prostředí mohly vůbec přežít. Díky tomu můžeme v superpotravinách objevovat skutečně abnormální množství nutričních hodnot.

KATEŘINA KAŠPAROVÁ: Běžecká výživa během Vánočních svátků, aneb jak si užít svátky a nepřibrat?

KATEŘINA KAŠPAROVÁ: Běžecká výživa během Vánočních svátků, aneb jak si užít svátky a nepřibrat?

Jak přežít Vánoce a nepřibrat? Je vůbec možné si svátky užít v poklidu a nestresovat se? Na tyto otázky vám odpoví ultraKatka Kateřina Kašparová, držitelka národního rekordu na 12 hod a stříbrná žena Spartathlonu.

KATEŘINA KAŠPAROVÁ: Jak se stravovat během regenerační fáze?

KATEŘINA KAŠPAROVÁ: Jak se stravovat během regenerační fáze?

Jak se stravovat a co jíst před během a při běhu? Na tyto otázky vám odpoví ultraKatka Kateřina Kašparová, držitelka národního rekordu na 12 hod a stříbrná žena Spartathlonu.

KATEŘINA KAŠPAROVÁ: Jak na stravu při běhu? Na dlouhých bězích jezte stále, ale jen trochu

KATEŘINA KAŠPAROVÁ: Jak na stravu při běhu? Na dlouhých bězích jezte stále, ale jen trochu

Jak se stravovat a co jíst před během a při běhu? Na tyto otázky vám odpoví ultraKatka Kateřina Kašparová, držitelka národního rekordu na 12 hod a stříbrná žena Spartathlonu.

1 2 3 5