HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Regenerace

Prevence a léčba
Foam Rolling – pomůže najít bolestivá místa a pomoct s regenerací

Foam Rolling – pomůže najít bolestivá místa a pomoct s regenerací

Je současným hitem mezi sportovci, setkáte se s ním v každé posilovně, sportovním obchodu a v mnoha instruktážních videích na youtube či ve sportovních článcích. Pojďte se podívat na to, jak přesně válec neboli foam rolling funguje a jak jej použít tak, aby nám posloužil skutečně efektivně. Informace o něm, jak tomu bývá, nejsou vůbec jednotné.

Regenerace
Pozor na přetrénování, je to zabiják pokroku a výkonnosti

Pozor na přetrénování, je to zabiják pokroku a výkonnosti

Přetrénování potká určitě každého, kdo to s během, ale i obecně se sportem myslí aspoň trochu vážně. Není to ale nic žádoucího ani chválihodného. Běžci by se měli snažit upravit svůj trénink tak, aby k takovému stavu nikdy nedocházelo.

Regenerace
Využití doplňků stravy – jak, kdy a proč?

Využití doplňků stravy – jak, kdy a proč?

Dnešní doba nabízí velké množství produktů, ve kterých je leckdy dost obtížné se vyznat. Luboš Truhlář, vrcholový triatlonista, vám představí některé z nich a také způsob, jakým je používat. Pojďme se podívat na některé z nich.

Regenerace
Radost z jízdy aneb Proč vyzkoušet kolečkové lyže?

Radost z jízdy aneb Proč vyzkoušet kolečkové lyže?

Kolečkové lyže už dávno neslouží k letnímu tréninku jen špičkovým běžkařům. Čím dál častěji se na „kolce“ postaví i milovníci bílé stopy, kteří si v posledních slabších zimách dostatečně neužili sněhu nebo aktivní sportovci, pro něž jsou kolečkové lyže skvělou fyzickou přípravou pro jakýkoli sport.

Regenerace
Slackline, paddleboarding nebo plavání – netradiční letní doplňkové sporty k běhání

Slackline, paddleboarding nebo plavání – netradiční letní doplňkové sporty k běhání

Pokud hledáte ideální sport, který byste mohli dělat ve volných dnech v létě a zároveň by vám něco přinesl, pak právě paddleboarding, slackline nebo plavání jsou tím pravým!

Regenerace
PETR SOLNIČKA: Mé ultramaratonské zkušenosti (III.část) – Jak si stanovit cíle, regenerace

PETR SOLNIČKA: Mé ultramaratonské zkušenosti (III.část) – Jak si stanovit cíle, regenerace

Správné stanovení cílů a regenerace jsou podstatnou částí tréninku. Toto téma je součástí seriálu mých zkušeností z ultramaratonských běhů. Především bych chtěl upozornit na nejdůležitější úskalí této disciplíny.

Běžecké kuriozity
Kam až si sáhnou běžci při maratónském běhu?

Kam až si sáhnou běžci při maratónském běhu?

Jak moc dostane organizmus běžce při maratónu zabrat? Lze vůbec v souvislosti s maratónem hovořit o zdravotní prospěšnosti? Za jak dlouho po samotném výkonu organizmus běžce zregeneruje?

Posilování
Může vrána nebo kočka zlepšit vaše běžecké výkony?

Může vrána nebo kočka zlepšit vaše běžecké výkony?

Může! Ale neberte si je s sebou na trénink na vodítku nebo v klícce. I když věřím, že přítomnost zvířecího parťáka by vás také dokázala povzbudit k lepším výsledkům, jistější bude, když do své běžecké přípravy zařadíte pravidelné cvičení jógy, v níž se takto označují dvě ze cvičebních pozic (asán).

Psychika, soustředění, motivace
Zimní alternativy k běžeckému tréninku

Zimní alternativy k běžeckému tréninku

Zimní období je pro většinu výkonnostních běžců obdobím, kdy zvyšují tréninkové objemy a nabíhají kilometry, preferují kvantitu nad kvalitou. Proto je zima ideálním obdobím, kdy naběhané kilometry doplnit, popřípadě částečně nahradit jinými sporty.

Regenerace
Načasování jídla je v tréninku důležité

Načasování jídla je v tréninku důležité

Správná strava hraje v životě běžce důležitou roli. Profesionální běžci často mívají své výživové poradce a na stravování kladou velký důraz, avšak vliv stravy na kvalitu tréninků a na výkonnost by neměli podceňovat ani rekreační běžci. Důležité je jak složení stravy, tak i správné načasování.

Psychika, soustředění, motivace
Winter swimming II. – Praktické rady, jak začít se sportovním otužováním

Winter swimming II. – Praktické rady, jak začít se sportovním otužováním

Rádi byste začali s tímto extrémním sportem, ale máte trochu strach nebo prostě nevíte jak na to? Nezoufejte a zkuste použít pár praktických rad, které Vám pomohou vyvarovat se nejčastějších chyb při sportovním otužování.

Psychika, soustředění, motivace
Winter swimming I. – Zpestřete si trénink a posilte svou imunitu

Winter swimming I. – Zpestřete si trénink a posilte svou imunitu

Už zase Vás pobolívá v krku? Cítíte se unavení, ale zas nic tak závažného Vám není? V hlavě se Vám stále točí otázka, zda Vás trénink položí nebo ne, a tak ho radši odkládáte na neurčito, až se budete cítit lépe? Jenomže lépe Vám není a s virózou se to nekonečně dlouho táhne… Máme pro Vás typ. Obohaťte svůj trénink o zimní plavání!

Regenerace
Přetrénování není záležitostí jen vrcholových sportovců

Přetrénování není záležitostí jen vrcholových sportovců

Přetrénování se zdaleka netýká jen vrcholových sportovců, jak by se na první pohled mohlo zdát, ale je velmi časté i u amatérských běžců. U těch se objevuje, pokud přecení své síly, stanoví si příliš ambiciózní cíle v příliš krátkém čase a neposlouchají varovné signály svého těla, že mají zpomalit.

Regenerace
Co jíst po závodě

Co jíst po závodě

Někteří běžci si dají záležet na předzávodním jídle, ale pozávodní již moc neřeší, protože jim buď nepřijde tak důležité nebo z důvodu únavy či radosti z dobře odběhnutého závodu sáhnou po prvním, co jim zažene hlad. Správné stravování po závodě má však také svůj nezanedbatelný význam.

Regenerace
Základní pravidla regenerace pro běžce

Základní pravidla regenerace pro běžce

Máte nějaký běžecký cíl? Vybrali jste si závod, ve kterém chcete být opravdu úspěšní? Říkáte si, že teď je potřeba už jen zatnout zuby a trénovat a trénovat až do úplného vyčerpání? Taková cesta ovšem k vysněnému cíli nevede. Při vaší cestě k úspěchu musíte brát v úvahu více věcí než jen odběhané kilometry.