SANA SPORT je v insolvenčním řízení a tak …

SANA SPORT je v insolvenčním řízení a tak …

JAK REKLAMOVAT BĚŽECKÉ BOTY, KDYŽ OBCHOD ZKRACHUJE?
NIJAK. MÁTE SMŮLU.

Detaily insolvenčního řízení Sana Sportu jsou veřejně dostupné zde. Vyplývá z nich,
že od začátku roku neplatí Sana Sport nájem a dluží jen za něj přes 1 200 000 Kč. O
svůj dluh v řádech dalších statisíců se hlásí taky finančnímu úřadu v Německu.
Každý podnikatel ví, že dlužit finančáku je známka úplného zoufalství. Několika
dodavatelům běžeckých značek pak Sana Sport dluží sedmimístnou částku.

Dle zveřejněných údajů měl Sana Sport v roce 2022 ztrátu 6.7 mil. Kč a bankovní
půjčky 42.5 mil.. Výsledky za rok 2023 zveřejněny ještě nejsou, ale pro většinu firem
v oboru byl horší než ten předešlý.

A tak padne logický dotaz …

Jak to bude s reklamacemi?

Obchod, dokud formálně existuje, má sice povinnost vám reklamaci vyřídit, ale kde
nic není, ani smrt nebere. Reklamací vám vznikne vůči obchodu pohledávka a tu
můžete leda tak přihlásit do insolvenčního řízení. Pravděpodobnost, že byste v něm
něco dostali je mizivá.

Můžete boty reklamovat jinde?

Pokud koupíte např. boty Asics v obchodě XY, který zkrachuje, značka Asics nemá
žádnou povinnost vám reklamaci přijmout nebo boty vyměnit.

Krach není teorie

Letos skončilo už pár outdoorových prodejen, v lednu byl podán insolvenční návrh na
předlužený eshop Český ráj (později stažen) a v platební neschopnosti je třeba taky
řetězec prodejen elektroniky Okay.

Na Slovensku před nějakou dobou zkrachoval sportovní řetězec Exisport a nechal
po sobě řadu dluhů. Stejní lidé pak otevřeli pod novým s.r.o. nové obchody, ale dluhy
nechali samozřejmě ve starém s.r.o.. Věříme a doufáme, že toto by v českém prostředí
přece jenom nikomu neprošlo.

Triexpert má hezké obchody na drahých lokacích, ale nebyl vlastně nikdy v zisku
(viz veřejné účetní výkazy, kdy i před covidem měl vlastní jmění mínus 9 mil. Kč a
ztrátu v r. 2019 a 2018 vždy cca 3.5 mil. Kč), mnoha výrobcům a dovozcům značek
dluží (proto mu mnozí ani nedodávají), zavřel už většinu prodejen a přestal prodávat
věci na cyklistiku (takže je z něj už „uniexpert“).

Nutno podotknout, že do problémů se firmy dostaly spíše souhrou okolností (zvýšené
úrokové sazby, po-covidové ochlazení poptávky a následná cenová „válka“ na trhu)
než nějakými vlastními fatálními chybami. A někteří, jako třeba Sportovna, šikovně
využívají skomírání dřívějších leadrů.

Přidej svou zkušenost nebo doplň informace

Odpovídáte na komentář: