Články


Recepty
Tofu, tempeh, natto…rostlinné zdroje bílkovin!

Tofu, tempeh, natto…rostlinné zdroje bílkovin!

Jste vegetariáni nebo prostě jen tak občas hledáte alternativní zdroj bílkovin? Tak právě pro vás máme skvělé tipy – tofu, tempeh a natto. Nejenže jsou zdravé, ale zároveň také lehké, takže se nebudete nikdy cítit přesyceně.

Regenerace
Základní pravidla regenerace pro běžce

Základní pravidla regenerace pro běžce

Máte nějaký běžecký cíl? Vybrali jste si závod, ve kterém chcete být opravdu úspěšní? Říkáte si, že teď je potřeba už jen zatnout zuby a trénovat a trénovat až do úplného vyčerpání? Taková cesta ovšem k vysněnému cíli nevede. Při vaší cestě k úspěchu musíte brát v úvahu více věcí než jen odběhané kilometry.

Recepty
Fazolová pikantní kaše s dušenou řepou

Fazolová pikantní kaše s dušenou řepou

Nevíte jak si připravit pochoutku z fazolí, aby byla nejen dobrá, ale také zdravá? Tady je jeden tip, který si zaručeně oblíbíte! 100% vegan

Ženy a běh
Plnohodnotná výživa je cestou k naběhaným kilometrům v těhotenství

Plnohodnotná výživa je cestou k naběhaným kilometrům v těhotenství

Jste nadšená běžkyně, která plánuje miminko či už je v očekávání? Pokud jste se rozhodla pokračovat v těhotenství s běháním, je nezbytně nutné fyzickou zátěž vyvážit plnohodnotnou výživou, na kterou jsou v kombinaci těhotenství a běhání kladeny vysoké nároky a v žádném případě nesmí být opomíjeny.

Trénink na 10 km
Tréninkový plán na 10 km pro začátečníky

Tréninkový plán na 10 km pro začátečníky

Párkrát za týden si jdete zaběhat a rádi byste zkusili svůj první závod na 10 km? Tento tréninkový plán je pro ty, co běhají okolo 24 až 40 km týdně a chtějí svoji desítku zaběhnout za 48 minut, respektive ženy za 54 minut.

Knižní tipy
ÚRYVEK Z KNIHY: Ti, kteří utíkají pěšky

ÚRYVEK Z KNIHY: Ti, kteří utíkají pěšky

Pokud vás zajímá, co všechno z knihy „Zrozeni k běhu“ (z angl. Born to Run) byla a nebyla pravda o indiánském kmenu Tarahumarů, neváhejte si přečíst novou knihu Milana Daňka s názvem Ti, kteří utíkají pěšky.

Na co by si měl dát běžec – vegetarián pozor?

Na co by si měl dát běžec – vegetarián pozor?

Vegetariánství je způsob stravování i životní styl. Můžou však nastat úskalí, která si běžec v tréninku musí umět pohlídat, aby jeho výživa byla plnohodnotná a neomezovala běžce při efektivním tréninku.

Regenerace
Jaké doplňkové sporty je dobré zařadit do tréninku a proč?

Jaké doplňkové sporty je dobré zařadit do tréninku a proč?

Věnujete se rádi běhaní, ale připadají vám poslední dobou vaše tréninky trochu stereotypní? Musíte se k běžeckému tréninku častěji nutit? Bolí vás při intenzivnějším běhání nějaká část těla? Nebo prostě jen máte rádi změnu? Občasné zařazení jiného druhu sportu do běžeckého tréninku má mnoho výhod. Posílíte jiné svalové skupiny, naopak ulevíte těm partiím těla, které jsou při běhu více namáhány (zejména kolena) a také si trénink zpestříte.

Psychika, soustředění, motivace
Nejčastější důvody, proč nejít běhat

Nejčastější důvody, proč nejít běhat

Většina lidí mylně říká, že potřebuje být motivována. Motivace však pochází vždy z nitra, nemusíte mít před sebou závod, stačí sám sebe přesvědčit. Můžete vymyslet spoustu důvodů, proč nejít běhat, ale o to více, proč jít trénovat.

Lecitin pomůže přeměnit tuk na energii

Lecitin pomůže přeměnit tuk na energii

Už jste se někdy zabývali tím, k čemu a proč je dobrý lecitin? A jak může prospívat běžcům a proč si dát pozor na jeho nedostatek? Vše potřebné o této látce se dozváte na následujících řádcích.