HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Trénink a zdraví

Přidat nové téma

Nejnovější

Tepová frekvence – proč a jak ji měřit, jak s ní pracovat, druhy tréninku
Zdraví

Pokud začínáš běhat zkusil bych Z gauče do běhu nebo prvnívch 5 km. Je spousta trénikových plánu protože 190 je celkem dost. Ale záleží zda-li chceš jen běhat nebo běháš protože chceš zhubnout? Pokud jde o hubnutí musím říct že nejlepší je začít aspoň 1. měsíc /14 dní jen chodit třeba 1.hodinu 4/týdně alespoň velmi svižně a třeba i kopce. A pak postupně přidávat. 1)Nikam se nehnat všechno si musí zvyknout kosti šlachy svaly. Dost často se stane že to člověk přežene a pak nemůže běhat natož chodit kvůli nějkýmu zranění. 2) Jídelníček upravit podle toho co má být výsledek zda-li kulturista nebo běžec nebo jen hubnutí. 3) Zařadit nějaký kompenzační cvičení Yoga atd. nebo chodit plavat. Ze své vlastní zkušenosti musim říci hlavně si na to dejte čas ani svaly ani výkonost se nedostaví za měsíc ani 2 měsíce. Počítejte tak minimálně 3-6 měsíců. Taky si dejte nějaký cíl třeba závod hobby/benefiční na 5km nebo 90 kg.

Dobrý den,
Chtěl bych se zeptat na otázku týkající se tepové frekvence. Při běhu na 10km (4:30 km) mám průměrnou tepovou frekvenci cca 150t/min. Jedná se u mě o poměrně pohodlný běh. Poslední dobou se mi stává, že během první minuty po vyběhnutí mi tep poměrně strmě stoupne třeba na 180t/min, aby cca za další minutu zase klesl a ustálil se na hodnotách okolo 145t/min. Dřív jsem měl nárust tepu pozvolný. Kde by mohl být problém? Děkuji za radu a přeji pěkný den.

Nejdiskutovanější