HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Už běhám, ale chci lépe

Už běhám, ale chci lépe
Déšť není nepřítelem běžců aneb klady a zápory běhání v dešti

Déšť není nepřítelem běžců aneb klady a zápory běhání v dešti

Patříte mezi běžce, kteří vyběhnou za každého počasí nebo vás déšť a sychravo odradí? V článku prozradíme, proč je občas dobré si v dešti vyběhnout a kdy je naopak lepší trénink odložit.

Už běhám, ale chci lépe
Vliv genů na sportovní výkon – může za vaší rychlost trénink nebo genetická loterie?

Vliv genů na sportovní výkon – může za vaší rychlost trénink nebo genetická loterie?

Poctivě trénujete a pořád ne a ne dohnat vašeho kamaráda? Přemýšleli jste někdy, jak velký vliv má na váš výkon genetika? Kde je hranice mezi tím, jakého zlepšení ještě můžeme dosáhnout tréninkem a co už je na genetice?

Už běhám, ale chci lépe
Proč je dobré si občas vyběhnout bez hodinek či sporttesterů

Proč je dobré si občas vyběhnout bez hodinek či sporttesterů

Také používáte sporttester a neustále sledujete a sdílíte svůj pokrok? Přemýšleli jste někdy o tom vyběhnout bez něj? Zavřít ho občas na pár dní do šuplíku může mít hned několik výhod.

Rady k vybavení
Průvodce pro běhání v zimě – jak si udržet kondičku a nezmrznout?

Průvodce pro běhání v zimě – jak si udržet kondičku a nezmrznout?

Zima je skoro tu, letos přišla brzy a vypadá to na pěknou nadílku sněhu. Říkáte si – běhat v tomhle není nic pro mě, to je jen pro ty s tuhým kořínkem? Ale ne, běhat v zimě může každý, stačí vědět, jak na to.

Už běhám, ale chci lépe
Trénujte podle svého biorytmu

Trénujte podle svého biorytmu

Určitě jste již mnohokrát slyšeli něco o pojmu „biorytmus,“ ať už ve spojení s pracovním nebo osobním životem. Jaké je to u sportovců, kteří běhají pro zábavu, radost a pohodu. Pojďme se podívat, jak se dá využít pro naše běhání.

Už běhám, ale chci lépe
Z běžce triatletem s Petrem Vabrouškem – fáze cyklistika

Z běžce triatletem s Petrem Vabrouškem – fáze cyklistika

V minulém článku jsme se věnovali plavecké přípravě běžce – budoucího triatleta. Teď přichází na řadu cyklistika. Stejně jako plavání, má i cyklistika celou řadu pozitivních přínosů i pro běžce, který se triatlonu věnovat nehodlá, takže se nemusíte obávat ztraceného času. Pokud chcete v běhu výrazně zvýšit intenzitu nebo objem, v obou případech si koledujete o zranění a v obou případech vám může pomoci právě příprava nad řidítky kola.

Psychika, soustředění, motivace
Jak ovlivňuje stres váš trénink a svaly?

Jak ovlivňuje stres váš trénink a svaly?

Stres. Pro mnohé pověstný strašák, kterému se snažíme vyhýbat jako čert kříži a pro jiné každodenní náročná realita. Naše hektická doba bohužel stresu velmi nahrává.

Už běhám, ale chci lépe
Běhání na páse – špičkový triatlonista Petr Vabroušek radí, jak na to

Běhání na páse – špičkový triatlonista Petr Vabroušek radí, jak na to

Představuje běh na páse vhodnou alternativu k tomu venkovnímu? Kdy je vhodný? Jaká jsou jeho pro a proti? Pojďme se na to podívat.

Už běhám, ale chci lépe
I běhání na dráze má své kouzlo

I běhání na dráze má své kouzlo

Patřím k těm lidem, pro které je běhání na dráze velmi vítaným zpestřením běžeckého tréninku, ikdyž se cíleně a dlouhodobě připravuji na půlmaraton či maraton. Svěřencům, ze své tréninkové skupiny proto doporučuji alespoň jednou týdně tento typ tréninku absolvovat. Jaké druhy tréninku můžete na atletické dráze využívat?

Běžecký styl
Běžecká abeceda, základní znalost každého běžce

Běžecká abeceda, základní znalost každého běžce

Slyšíte toto slovní spojení poprvé? Pak jste asi nikdy neběhali pod vedením trenéra. Co to vlastně běžecká abeceda je a proč je důležitá? To by měla být povinná součást znalostí a dovedností každého běžce.

Už běhám, ale chci lépe
TABATŮV TRÉNINK: 4 minuty tréninkového pekla

TABATŮV TRÉNINK: 4 minuty tréninkového pekla

Věnujete hodiny dlouhému a monotónnímu tréninku a stále se nedostavují očekávané výsledky? A co když vám řekneme, že stačí trénovat pouhé 4 minuty k tomu, abyste se znatelně zlepšili? Nevěříte? Vyzkoušejte s námi Tabatův trénink!

Už běhám, ale chci lépe
Jak účinně a proč vůbec běhat v parném létě

Jak účinně a proč vůbec běhat v parném létě

Když se řekne léto, mnohého z nás okamžitě napadne sluníčko, krásně azurová obloha bez mráčku a pohoda někdy u vody. Pro běžce zvláště paráda, vždyť stačí navléci triko a trenky a hurá na běh. Jenže tropické teploty nad 30 °C už takovým vítaným společníkem na běh rozhodně nejsou.

Už běhám, ale chci lépe
Základy intervalového tréninku – bolí, ale pomáhá

Základy intervalového tréninku – bolí, ale pomáhá

Intervalový trénink zbudí jistě v nejednom rekreačním běžci smíšené pocity. Představuje totiž jednu z nejnáročnějších tréninkových jednotek, kterou lze při běžecké přípravě na téměř jakkoli dlouhý závod podstoupit.

Už běhám, ale chci lépe
Z běžce triatletem – fáze plavání

Z běžce triatletem – fáze plavání

Jste zkušení běžci a vyzkoušeli jste si už různé délky i druhy běžeckých závodů? Láká vás něco nového? Triatlon je tady pro vás. Jakkoli se podobný víceboj může jevit jako něco komplikovaného, ve skutečnosti jde o spojení tří nejběžnějších sportů, jimž se prakticky nikdo z nás během svého života nevyhnul.

Už běhám, ale chci lépe
Tréninkové tipy na překážkové závody typu Gladiator Race

Tréninkové tipy na překážkové závody typu Gladiator Race

Jak se správně připravit na překážkové závody typu Gladitor Race jsme se zeptali Zuzany Kocumové, dvojnásobné mistryně světa v překážkových závodech Spartan Race.