HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Trénink


Trénink na 5 km
Tréninkový plán na 5 km pro úplné začátečníky

Tréninkový plán na 5 km pro úplné začátečníky

Běh na 5 km je perfektním a hlavně reálně dosažitelným cílem pro všechny začínající běžce. Trénink pro vás bude velkou motivací a závod sám pak zdrojem třeba i radosti. Distance 5 km je ideální vzdáleností pro váš první závod.

Regenerace
Co, kdy a proč jíst a pít po běhu, abyste podpořili regeneraci

Co, kdy a proč jíst a pít po běhu, abyste podpořili regeneraci

Když sportujete, musíte i regenerovat. A dělat to správně. Jen tak se budete cítit fit i druhý den po náročném tréninku nebo závodě a hlavně – vaše výkonnost poroste. Ta se totiž nezlepšuje během zátěže, kdy naopak vaše tělo strádá, ale právě ve fázi regenerace, která je tak pro sportovce naprosto klíčová. Aby proběhla správně, musíte ale tělu dodat vše potřebné pro jeho rozvoj. Proto je třeba myslet v první řadě na správnou výživu.

Běžecký styl
Běžecké workshopy pod taktovkou Inov-8 a Trailpoint

Běžecké workshopy pod taktovkou Inov-8 a Trailpoint

Horko takové, že se člověk začne potit, jen co pomyslí na sport a všední den. Odhadoval jsem účast zhruba deseti lidí. Možná patnácti. Ale čtyřicet nadšenců jsem opravdu nečekal. „Kdybych věděl, že dorazí tolik lidí, objednám fotografa…“ Říká mi Michal Dobiáš těsně před zahájením workshopu, který byl zaměřený na téma „seběhy“.

Maraton
Tréninkový plán na první maraton

Tréninkový plán na první maraton

Maraton nemůžete běžet jen tak bez přípravy. Tento tréninkový plán je určen začínajícím vytrvalostním běžcům, kteří se chystají na svůj první opravdu dlouhý závod.

Běžecký styl
Specifika běhání do kopců – jak trénovat

Specifika běhání do kopců – jak trénovat

Závodíte rádi v terénu? Ale nestíháte mezitím trénovat běh do kopce nebo z kopce? Pak jsou pro vás určitě dlouhé výběhy strašákem v průběhu závodu. Neexistuje žádný jednoduchý trik či kouzlo, jak být dobrý a rychlý. Jedinou možností je trénink.

Maraton
Jak si sám a efektivně sestavit maratonský trénink III. – Výživa v maratónské přípravě

Jak si sám a efektivně sestavit maratonský trénink III. – Výživa v maratónské přípravě

Chtěli byste natrénovat na maraton, ale nevíte, jak si sami sestavit efektivně tréninkový plán? Připravili jsme si pro vás souhrn nejdůležitějších zásad a pravidel pro trénink na maraton.

Trénink na horské běhy
TATRANSKÁ ŠELMA – jediný horský závod ve Vysokých Tatrách

TATRANSKÁ ŠELMA – jediný horský závod ve Vysokých Tatrách

Jedním z nejznámějších a nejoblíbenějších horských běžeckých závodů na Slovensku je bezpochyby Tatranská šelma. Tento horský běh se koná ve Vysokých Tatrách, kde se závodníci dostanou nad 2 000 m n. m. Jako první se zde běhal vertikál, při kterém závodníci nastoupají minimálně 1 000 výškových metrů. Po dvou letech se k tomuto specifickému závodu přidal také horský ultramaraton v délce 50 km.

Trénink na půlmaraton
Tréninkový plán na půlmaraton pro mírně pokročilé běžce

Tréninkový plán na půlmaraton pro mírně pokročilé běžce

Půlmaraton je velmi oblíbená vzdálenost mnoha běžců a běžkyň. Trénink ale určitě nepodceňujte, na tuto vzdálenost je již mnohem více potřeba trénovat vytrvalost, ale stále je třeba zařadit i trénink rychlosti.

Běžecký styl
Jak běhat z kopce? Dopadejte celou plochou chodidla, zapojte střed těla a potrénujte rovnováhu!

Jak běhat z kopce? Dopadejte celou plochou chodidla, zapojte střed těla a potrénujte rovnováhu!

Je jednoduché běhat z kopce? Prostě běžíte naplno stejně jako lyžaři si užívají sjezd v plné rychlosti? Jako v ostatních sportech, i zde existuje několik rad, jak běhat lépe a efektivněji z kopce.

Zajímavosti
Adidas a Parley proti plastům v oceánu – pomoz svými kilometry i ty

Adidas a Parley proti plastům v oceánu – pomoz svými kilometry i ty

Na Světový den oceánů (8. června) odstartuje globální běh Run For The Oceans, při kterém značka adidas a organizace Parley propojí běžce po celém světě, aby svými kilometry podpořili boj proti znečišťování oceánů plasty. Od té chvíle až do 16. června věnuje adidas jeden dolar za každý uběhnutý kilometr s aplikací Runtastic. Cílem je vyběhat 1,5 milionu dolarů pro Parley Ocean School Program. V Praze se navíc uskuteční speciální akce, jejíž součástí budou kromě běhu také zajímavé workshopy a přednášky.

Trénink na 5 km
Jak začít běhat, úspěšně si běh zamilovat a dostat se přes první závod na 5 km

Jak začít běhat, úspěšně si běh zamilovat a dostat se přes první závod na 5 km

Patříte mezi začínající běžce? Jiří Mašek, zkušený běžec a trenér v článku poradí, jak začít s během, abychom se nezruinovali ale zamilovali si ho. Jak bychom měli běhat, jak se stravoat a jak odpočívat?

Trénink na maraton
Trénink na (půl)maraton: komplexní souhrn tipů

Trénink na (půl)maraton: komplexní souhrn tipů

Souhrn všeho důležitého o tréninku, stravě, motivaci, regeneraci a výbavě, co je pro úspěšné zvládnutí půlmaratonu a maratonu potřeba!

Osobnosti
Rozhovor o regeneraci s Tomášem Šafránkem: „Dejte tělu čas na zotavení…“

Rozhovor o regeneraci s Tomášem Šafránkem: „Dejte tělu čas na zotavení…“

„Kdo neregeneruje, neběhá!“ Regeneraci běžci (obecně sportovci) často podceňují, ale ne nadarmo se říká, že forma roste ve spánku. A opravdu tomu tak je. Během tréninku se svalová vlákna zpřetrhají. Aby naše tělo tyto trhliny mohlo zacelit, následně pak svaly zesílily a naše forma mohla růst, potřebujeme dodat tělu dostatek stavební hmoty (výživy) a prostoru (odpočinku).

Trénink na 10 km
Tipy na trénink Miloše Škorpila na 10 km

Tipy na trénink Miloše Škorpila na 10 km

Každý asi někdy přemýšlel nad tím, že poběží trať na vzdálenost 10 km. My vám ve spolupráci s Milošem Škorpilem přinášíme několik tipů na její úspěšné absolvování.

Posilování
Posilovna a běhání

Posilovna a běhání

Běhání pomáhá zlepšovat kondici i zdraví. K tomu, aby běhání skutečně jen pomáhalo je ale potřeba, aby takový běžec měl optimální držení těla, správný stereotyp běhu a zpevněné svalstvo celého trupu. Jak toho docílit?