HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Trénink


Začínám běhat
Začínám běhat s holemi – v čem jsou vlastně fofrklacky užitečné?

Začínám běhat s holemi – v čem jsou vlastně fofrklacky užitečné?

Běh s holemi je, řekněme, trochu zavádějící pojem. Většina lidí totiž na svůj klasický běh po práci nepotřebuje hole, o které se budou opírat při zdolávání stoupání v příměstských parcích. Hole můžou být dobrý pomocník v těžkých stoupáních (a vlastně i těžkých klesání), při dlouhém výběhu s převýšením nebo perfektní parťák na ultra-trailových závodech. Tento článek je směřován spíše k začátečníkům. V jednoduchosti si nastíníme, v čem je dobré s sebou na horách a pahorcích vláčet dva fofrklacky.

Přinášíme unikátní Tréninkový program pro všechny běžce

Přinášíme unikátní Tréninkový program pro všechny běžce

Psychika, soustředění, motivace
Temné kouty běžcovy duše – nervozita, zklamání a spol. – část II.

Temné kouty běžcovy duše – nervozita, zklamání a spol. – část II.

Říká se, že není umění chlastat, když vám chutná. Je jedno, jestli mluvíme o sportu nebo životu obecně, obojí čas od času přináší těžké chvíle. Také proto zde nebudu psát jen o běhu. Tento článek se dá vztáhnout na takřka všechny druhy výkonu, kterými mohou být například zásadní zkouška při studiích, prezentace vaší práce před kolegy nebo třeba pracovní pohovor. Projdeme si tedy několik tipů, jak se o sebe postarat před a po daném výkonu.

Už běhám, ale chci lépe
Běhání v zimě je třeba přizpůsobit vybavení i trénink

Běhání v zimě je třeba přizpůsobit vybavení i trénink

Zimní běžecké tréninky bývají často klíčové pro úspěch v následující závodní sezoně. Abyste je ale úspěšně odběhali, je dobré se na ně připravit a přizpůsobit nejen své vybavení.

Trénink na 10 km
Jak neztratit formu v závodní sezoně? Zkuste kombinaci závodního a nezávodního týdne!

Jak neztratit formu v závodní sezoně? Zkuste kombinaci závodního a nezávodního týdne!

Letošní závodní sezóna je v plném proudu. Mnozí z vás už máte za sebou několik závodů a plánujete se zúčastnit ještě mnoha dalších. Víte ale, jak si v průběhu dlouhé závodní sezóny udržet skvělou formu a jak ji dokonce zvýšit?

Úvod do problematiky intervalových tréninků

Úvod do problematiky intervalových tréninků

Pokud si chcete zlepšit svou výkonnost nebo osobní rekord na předem dané trati a nejste již začátečník, nemine vás jistě některý z intervalových tréninků. Ve spolupráci s Ing. Petrem Bahenským jsme pro vás připravili článek o intervalových trénincích. Nelze dávat přesné návody, pouze příklady. Pokud chcete sestavit intervalový trénink, je nejlepší obrátit se na zkušeného trenéra, který vás trochu zná a napíše vám trénink přímo na míru.

Psychika, soustředění, motivace
Temné kouty běžcovy duše – nervozita, zklamání a spol.

Temné kouty běžcovy duše – nervozita, zklamání a spol.

Říká se, že není umění chlastat, když vám chutná. Je jedno, jestli mluvíme o sportu nebo životu obecně, obojí čas od času přináší těžké chvíle. Také proto zde nebudu psát jen o běhu. Tento článek se dá vztáhnout na takřka všechny druhy výkonu, kterými mohou být například zásadní zkouška při studiích, prezentace vaší práce před kolegy nebo třeba pracovní pohovor. Projdeme si tedy několik tipů, jak se o sebe postarat před a po daném výkonu.

Už běhám, ale chci lépe
Tajemství hodnoty VO2 max

Tajemství hodnoty VO2 max

VO2 max je často skloňovaným pojmem v diskuzích o výkonnosti vytrvalostních sportovců. Co se tedy za tímto číselným údajem skrývá a jakou informaci tato hodnota nese? Je důležité pro hobby běžce znát jeho VO2 max?

Běžecká literatura, film
Časopis Svět běhu vychází 10.11., chceš ho do schránky? Máš poslední možnost!

Časopis Svět běhu vychází 10.11., chceš ho do schránky? Máš poslední možnost!

Časopis Svět běhu je v tiskárně, máte poslední možnost ho mít také! a spoustu dalšího! Představení NN Running týmu, Temné kouty bežce, rozhovor s Paulinou žijící v Singapuru, vše o ploché noze, moje první ultra, Přeběh Roháčů a spoustu dalšího!

Běžecká literatura, film
Vyšlo další číslo časopisu Svět běhu – co v něm najdete?

Vyšlo další číslo časopisu Svět běhu – co v něm najdete?

Běžecká literatura, film
V dalším čísle Světa běhu najdeš rozhovor s Marianem Jelínkem, vychází již 1. září

V dalším čísle Světa běhu najdeš rozhovor s Marianem Jelínkem, vychází již 1. září

Trénink na horské běhy
(Skoro) vše, co potřebuji vědět o B7 aneb průvodce 7 Beskydskými vrcholy, II. – výživa před a v den závodu, taktika

(Skoro) vše, co potřebuji vědět o B7 aneb průvodce 7 Beskydskými vrcholy, II. – výživa před a v den závodu, taktika

Čas do startu se blíží mílovými kroky. Nervozita stoupá a spousta závodníků přemýšlí, čím ještě svou formu vyšperkovat. V tréninku už toho moc nezmůžeme. Momentálně se dá výkonnost snáz pokazit než vylepšit. Kde je ještě prostor pro akci, je oblast výživy – jak ta každodenní, těsně před závodem, tak i v den závodu. A potom samozřejmě den závodu samotný – taktika logistika, odpočinek. Pojďme tedy tato témata naťuknout.

Trénink na horské běhy
(Skoro) vše, co potřebuji vědět o B7 aneb průvodce sedmi beskydskými vrcholy, I. – trénink, trať a vybavení

(Skoro) vše, co potřebuji vědět o B7 aneb průvodce sedmi beskydskými vrcholy, I. – trénink, trať a vybavení

Letos jsme u Beskydské 7 svědky rozhodně nejvýraznější změny za celou její jedenáctiletou historii. V roce 2020 se tento 101 km dlouhý závod poběží jako časovka. To znamená, že každý jednotlivec nebo dvojice odstartují zvlášť, a to už od pátečních 12:30 až do 22:30. Tato změna je provedena kvůli zhoršené situaci v Moravskoslezském kraji ve spojení s šířením nového koronaviru. Kvůli stejných důvodů se taky přesouvá ceremoniál a vyhlášení vítězů na podzim (pokud to opatření umožní)

Začínám běhat
Sedm rad do začátku aneb jak začít běhat a u běhu vydržet

Sedm rad do začátku aneb jak začít běhat a u běhu vydržet

Všichni známe záběry šlachovitých atletů z televize. Nohy se téměř nedotýkají země. Ladný krok. Ani známka únavy. Dokonce se zdá, že se ani nezačali potit. A to už za sebou mají 35 km. Jo, něco na tom běhu bude. A to ani nemusíte běžet maraton za 2:20h. Dokonce maraton nemusíte běžet vůbec. Vlastně ani půlmaraton. Právě volnost je na běhu jedna z nejkrásnějších věcí. Jenomže jak na něj? Pokud chcete s během začít, pokud chcete, aby vás bavil a abyste u něj vydrželi, přečtěte si sedmero následujících rad, které vám ve vašich běžeckých začátcích pomůžou.

Psychika, soustředění, motivace
Mimo komfort – psycholog běhající ultra rozebírá vliv nepohodlí na naši hlavu

Mimo komfort – psycholog běhající ultra rozebírá vliv nepohodlí na naši hlavu

Hned v první větě bych rád zmínil, že tento článek rozhodně nebudu psát nestranně. Sám jsem vyznavač ultramaratonských distancí a také jsem přesvědčen o blahodárném účinku pohybu na psychické zdraví. Pro podporu tohoto tvrzení volně cituji: