HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Trénink


Trénink na horské běhy
Runningové hole aneb skvělý pomocník nejen v náročném terénu

Runningové hole aneb skvělý pomocník nejen v náročném terénu

V současné době se mezi běžci rozmáhá jeden ze skvělých doplňků, a to runningové hole, které jednak dokáží zefektivnit samotný běžecký trénink, ale také slouží jako skvělý pomocník v náročných terénech. Pojďte se dozvědět nejdůležitější informace o runningových holích.

Rozcvičování a strečink
Prvky běžecké abecedy v praxi – víte, k čemu slouží a jak je správně provést?

Prvky běžecké abecedy v praxi – víte, k čemu slouží a jak je správně provést?

Běžecká abeceda neboli speciální běžecké cvičení je v poslední době velmi žhavé a diskutované téma. Hovoří se stále dokola jen o povrchových věcech bez žádných souvislostí. Víte, jak správně provést její zákadní prvky?

Trénink na horské běhy
Obecná vytrvalost jako základní prvek přípravy běžce

Obecná vytrvalost jako základní prvek přípravy běžce

Vysoká úroveň obecné vytrvalosti je základem pro budování běžecké výkonnosti. Její trénink by proto měl být součástí přípravy každého běžce nejen na počátku ročního tréninkového cyklu. Víte, jak vám pomalý trénink pomůže a jak co nejlépe zvýšit vaši obecnou vytrvalost?

Regenerace
Superpotraviny jako dědictví starodávných civilizací pro vaše lepší běžecké výkony

Superpotraviny jako dědictví starodávných civilizací pro vaše lepší běžecké výkony

Superpotraviny často mají svůj původ v místech, kde sídlili starodávné civilizace (Jižní Amerika, Asie, Severní Afrika…). Drsné podmínky jako např. pouště, tropické pralesy nebo nadmořská výška donutily plodiny zadržovat v sobě co možná nejvíce živin, aby v takovém prostředí mohly vůbec přežít. Díky tomu můžeme v superpotravinách objevovat skutečně abnormální množství nutričních hodnot.

Psychika, soustředění, motivace
Podvádět při běhu se nemá, přesto se podvádí. Nebuďme hluší a slepí, otevřeně se ohrazujme!

Podvádět při běhu se nemá, přesto se podvádí. Nebuďme hluší a slepí, otevřeně se ohrazujme!

Podvody a doping se v poslední době nevyhýbají už ani běhu. Jiří Mašek, vedoucí týmu vodičů RunCzech PACEMAKERS, nabízí další z článků k zamyšlení, tentokrát o podvodech při běžeckých závodech.

Objevte ztracenou krásu přespolního běhu, neboli krosu

Objevte ztracenou krásu přespolního běhu, neboli krosu

Všichni v dnešní době toužíme běhat po horách, zdolávat prudké kopce, vyhledávat extrémní závody a poněkud jsme zapomněli na závody v přespolním běhu (dnes kros). V sedmdesátých letech, kdy jsem začínal jako žák svoji sportovní kariéru, byl kros tím, co jsme běhali nejvíce včetně závodů. Ostatně známý vynikající československý běžec Vlastimil ZWIEFELHOFER, právě svoji výtečnou kariéru nastartoval na závodech v přespolním běhu.

Trénink na maraton
Jak si sám a efektivně sestavit maratonský trénink II. – Intervalový trénink a vše kolem něj

Jak si sám a efektivně sestavit maratonský trénink II. – Intervalový trénink a vše kolem něj

Chtěli byste natrénovat na maraton, ale nevíte, jak si sami sestavit efektivně tréninkový plán? Připravili jsme si pro vás souhrn nejdůležitějších zásad a pravidel pro trénink intervalů v rozhovoru s Šárkou Dýrovou Macháčkovou, mistryní ČR v maratonu z roku 2015.

Běžecká literatura, film
Vyšlo nové číslo Svět běhu 4/2018: 3 rozhovory, tréninkové plány na maraton, co a jak číst z rozborů krve nebo doping ve skyrunningu

Vyšlo nové číslo Svět běhu 4/2018: 3 rozhovory, tréninkové plány na maraton, co a jak číst z rozborů krve nebo doping ve skyrunningu

Rozhovor s Vojětech Králem, Kristiinou Mäki a Petrou Veselou, tréninkové plány na maraton, tipy a rady Petra Vabrouška, jak trénovat v zimě, jak číst rozbory krve, běžecká strava v zimě, tipy na sladké pečení a mnoho dalšího!

Rozcvičování a strečink
Nezapomeňte před během na protažení

Nezapomeňte před během na protažení

Pravidelné čištění zubů je stejně tak důležité jako běžecké protažení před samotným během. Těchto pět nepostradatelných minut bývá zanedbáváno. Proč? Výmluvě jako nedostatek času věří jen lenoši.

Regenerace
Po běžecké sezóně potřebuje tělo i hlava odpočinek! Jak správně využít běžecký klid?

Po běžecké sezóně potřebuje tělo i hlava odpočinek! Jak správně využít běžecký klid?

Běžecká sezóna trvá zhruba od března do října, což je plných osm měsíců ve velké zátěži a někdy i stresu.  Mnozí z nás ale závodí i mimo toto období, což našemu organismu moc neprospívá. Víte, kolik nás to všechno stojí fyzických, ale i těch psychických sil?

Jak se běhá Adventure Race, aneb osobní zážitky z extrémního závodu týmů v přírodním víceboji

Jak se běhá Adventure Race, aneb osobní zážitky z extrémního závodu týmů v přírodním víceboji

Přemýšleli jste někdy o tom, jaké to je vyzkoušet si disciplínu Adventure Race? Zpravidla 2 denní, týmový závod, které vás otestují hned při několika disciplínách si vyzkoušel náš redaktor Míra. Jaké jsou jeho dojmy?

Začínám běhat
Jak vydržet běhat více než 14 dnů – pomůže pomalý start, dostatečná regenerace a dobrá společnost!

Jak vydržet běhat více než 14 dnů – pomůže pomalý start, dostatečná regenerace a dobrá společnost!

Už jste si několikrát dali předsevzetí, že začnete běhat a vždycky jste toho záhy nechali? Ani vlastně nevíte proč, ale nikdy jste nezůstali u trénování, nikdy vás to vlastně nezačalo bavit. Zkuste to znovu, ale dodržujte přitom několik zásad.

Osobnosti
ROZHOVOR s Lenkou Kubkovou, držitelkou World Marathon Majors: „Maraton mě chytnul okamžitě!“

ROZHOVOR s Lenkou Kubkovou, držitelkou World Marathon Majors: „Maraton mě chytnul okamžitě!“

Čtyřiačtyřicetiletá Lenka Kubková si svou maratonskou závislost začala pěstovat ve třiatřiceti letech. Coby amatérka stihla za jedenáct let odběhnout devatenáct maratonů na všech kontinentech světa (kromě Antarktidy) a jako první Češka získala diplom World Marathon Majors. Jak se k maratonským běhům dostala, jak svůj koníček kombinuje s ostatními povinnostmi a co jí prozatímních jedenáct maratonských let dalo a vzalo?

Psychika, soustředění, motivace
Nepodřizujme se diktátu svého okolí, běhejme pro sebe!

Nepodřizujme se diktátu svého okolí, běhejme pro sebe!

Vedoucí týmu RunCzech vodičů PACEMAKERS, Jirka Mašek nabízí další článek k zamyšlení o tom, zda běháme podle sebe a pro sebe a nebo podléháme modernímu diktátu a hecování druhých.

Běžecká literatura, film
Svět běhu 3/2018: 5 rozhovorů, tréninkové plány na 5 km, proč a jak si vybrat trenéra, běhání po antibiotikách a spoustu dalšího!

Svět běhu 3/2018: 5 rozhovorů, tréninkové plány na 5 km, proč a jak si vybrat trenéra, běhání po antibiotikách a spoustu dalšího!

Jak běhat až do důchodu, Zažívací potíže při běhu a jak se jim vyvarovat, Z běžce trenérem a 5x rozhovor – s Jiřím Čípou, Pavlem Paloncým, René Kujanem, Tomášem Macečkem, Harriet Kjaer, recenze běžeckého vybavení, běhání po antibiotikách a mnoho dalšího!

1 3 4 5 6 7 33