HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Zdraví


Běžecká zranění
Plantární fasciitida může vést až ke vzniku patní ostruhy

Plantární fasciitida může vést až ke vzniku patní ostruhy

Ráno vás bolí první kroky, bolest vychází zespoda paty a rozlévá se do plosky směrem k prstům, při propnutí a napnutí špičky vás nepříjemně píchá, někdy vadí dlouhé stání? Je možné, že se u vás rozvinula plantární fasciitida.

Jak přijímat zeleninu, aby správně ovlivnila běžecký výkon

Jak přijímat zeleninu, aby správně ovlivnila běžecký výkon

Zelenina je nezbytnou a nenahraditelnou součástí naší stravy. Obsahuje spoustu důležitých vitamínů, minerálů, enzymů a nezbytné vlákniny. Je zásadotvorná, což je pro naše tělo a pro udržení správného pH našeho vnitřního prostředí velmi důležité.

Jde vegetariánství a sport dohromady?

Jde vegetariánství a sport dohromady?

Je možné být vegetariánem a podávat kvalitní běžecké výkony? Kolik známých běžců běžců doplňuje proteiny z rostliné stravy? O tom, že bezmasá strava vás nemusí zpomalit, ale naopak může dát vašemu běhání nový rozměr si můžete přečíst v následujících řádcích.

Jak přejít na vegetariánskou stravu při sportovní zátěži

Jak přejít na vegetariánskou stravu při sportovní zátěži

Už dlouho uvažujete nad tím, že přejdete na vegetariánskou stravu, ale obáváte se, že tím utrpí vaše forma či dokonce zdraví? V našem článku se dozvíte, jak můžete tuto změnu stravování provést co nejšetrněji, čím maso nahradit a jak se vám zpestří jídelníček.

Prevence a léčba
Zákeřné trigger pointy

Zákeřné trigger pointy

Bolí vás koleno, achilovka nebo pata? Na internetu už jste si našli diagnózy typu iliotibiální syndrom, skokanské koleno nebo patní ostruhu? Nezoufejte, vždy nemusí být tak zle. Je dosti pravděpodobné, že za vaši bolest můžou právě jen bolestivé body ve svalech, takzvané trigger pointy.

Běžecká zranění
Běžecké doplňky mohou způsobit zranění

Běžecké doplňky mohou způsobit zranění

Po běhu vás začaly podivně bolet záda nebo ramena, zčista jasna se u vás objevilo skokanské koleno nebo syndrom iliotibiálního traktu (ITB)? Přemýšlíte, čím by to tak asi mohlo být, nic vás nenapadá. Jediné co jste udělali jinak než obvykle je to, že jste si vzali svůj nový běžecký batoh, ledvinku nebo triko. Záhada je vyřešena, nevhodné běžecké doplňky mohou způsobovat běžecká zranění.

Hubnutí
Poruchy příjmu potravy aneb běhám, nejím, nemám se ráda

Poruchy příjmu potravy aneb běhám, nejím, nemám se ráda

Mentální anorexie a bulimie patří mezi psychická onemocnění. Zvláštní je, že se s nimi vcelku často setkáváme u sportovců. Na první pohled krásná běžkyně, nikdo by neřekl, že se potýká s těmito obtížemi, ale bohužel opak bývá často pravdou.

Prevence a léčba
Citrusy – nejen bohatý zdroj vitamínu C

Citrusy – nejen bohatý zdroj vitamínu C

Přichází podzim a s ním i první nachlazení a nemoci. Velké tepltoní výkyvy není radno podceňovat, a to jak oblečením, tak ani stravou. Tělo bude potřebovat více vitaminu C, který si neumí samo vyrobit, aby se dokázala přirozeně bránit. Citrusy jsou se svým vysokým obsahem vitaminu C ideální. Přečtěte si, jaké a jak konzumovat.

Běžecká zranění
Vyvrknutý kotník – postrach běžců

Vyvrknutý kotník – postrach běžců

Vesele si běžíte a najednou špatně šlápnete, noha se vám stočí dovnitř a kotník ven. Buď nebezpečnou situaci vybalancujete, jen se trochu leknete a běžíte dál. V opačném případě skončíte na zemi s prudkou bolestí v oblasti kotníku a po chvíli se odbelháte domů. V horším případě se ale na nohu sotva postavíte, natož abyste někam šli. Pokud je to tak zlé, máte na několik týdnů o zábavu postaráno.

Zajímavosti
Karitraa Urban Training – nadupaný trénink pro silné ženy!

Karitraa Urban Training – nadupaný trénink pro silné ženy!

Náročný trénink, který vás prověří po fyzické stránce a na kterém se rozhodně nebudete nudit. Posílíte snad všechny svaly v těle, proběhnete se, nikdo vám nic neodpustí. Takový byl Karitraa Urban trénink na Praze 5.

Detoxikace organismu běžce

Detoxikace organismu běžce

Lidské zdraví je po chemické stránce závislé na sedmi hlavních složkách stravy: Voda – sacharidy (cukr, škroby, vláknina) – bílkoviny –  tuky – vitamíny – minerály – fytolátky ( sloučeniny rostlinného původu). Co to detoxikace je, jak probíhá a jak ji případně podpořit?

Běžecká zranění
Únavové zlomeniny nártních kostí

Únavové zlomeniny nártních kostí

Už delší dobou vás při běhu obtěžuje podivná bolest v oblasti nártu a prstů? Váš stav se postupně zhoršuje a občas v tom nesnesitelně píchne? Pozorujete mírný otok v této oblasti a při zmáčknutí cítíte bolest? Skákat na jedné noze je nemožné? Bohužel, zdá se, že vás „doběhla“ únavová zlomenina druhého metatarsu.

Ženy a běh
Jak se správně stravovat, když běhám 4x – 5x týdně? Přinášíme návrh jídelníčku pro ženy

Jak se správně stravovat, když běhám 4x – 5x týdně? Přinášíme návrh jídelníčku pro ženy

Základním kamenem pro běžce dlouhých tratí a cestou k dalšímu zlepšení, když pomineme samotný trénink, je bez diskuzí strava, pitný režim a regenerace. Důležité je adekvátní množství energie, makronutrientů, vitamínů a minerálů.

Psychika, soustředění, motivace
PETR SOLNIČKA: Mé ultramaratonské zkušenosti (I.část) – Zdraví a psychika

PETR SOLNIČKA: Mé ultramaratonské zkušenosti (I.část) – Zdraví a psychika

Toto téma je součástí seriálu mých zkušeností z ultramaratonských běhů. Mám mnohaletou praxi z tréninku i závodění, devětkrát jsem běžel závod na 100 km, 19x na 24 hodin, 24x na 48 hodin a 20x jsem startoval v jiných závodech. Především bych chtěl upozornit na nejdůležitější úskalí této disciplíny.

Běžecký styl
Jak správně využít taping při běhu?

Jak správně využít taping při běhu?

Trénujete a cíleně se připravujete na běžecké závody, nebo se jen chodíte pro dobrý pocit „proběhnout“? A zkusili jste již aplikaci funkčního nebo pevného tapu k optimalizaci vaší výkonnosti nebo zlepšení vlastního prožitku z běhu?