HedvabnaStezka.cz SvetOutdooru.cz SvetBehu.cz TuleniPasy.cz Padler.cz FestivalObzory.cz SnowFilmFest.cz ExpedicniKamera.cz

Zdraví


Ženy a běh
Vliv hormonálních výkyvů na sportovní výkon žen a jak s nimi pracovat

Vliv hormonálních výkyvů na sportovní výkon žen a jak s nimi pracovat

Žen na tratích a závodech poslední roky výrazně přibývá, navzdory tomu se ale stále málokdy mluví o tom, jak se trénink žen liší od tréninku mužů. Jak ovlivňují hormony běh obou pohlaví?

Zajímavosti
ŽENY V BĚHU: Jak zůstat i při běhání v bezpečí – několik tipů pro vlastní bezpečnost

ŽENY V BĚHU: Jak zůstat i při běhání v bezpečí – několik tipů pro vlastní bezpečnost

S pěkným počasím vyráží do terénu i spousta žen-běžkyň. Aby ne – vždyť večerní teplé počasí přímo láká k aktivnímu pobytu v přírodě. V souvislosti s tím jsme se v naší škole sebeobrany setkali s množstvím případů, kdy byly osamělé běžkyně terčem obtěžování nejrůznějších úchylů.

Složky doplňků stravy, které vám pomůžou zlepšit běžeckou výkonnost

Složky doplňků stravy, které vám pomůžou zlepšit běžeckou výkonnost

Na trhu se vyskytuje přehršel doplňků stravy, které slibují zvýšení výkonnosti popřípadě dosažení osobních cílů. Jak se v nich ale orientovat a které skutečně fungují?

Rady k vybavení
Dechové trenažéry a běh

Dechové trenažéry a běh

Možná se vám to bude zdát zavádějící, ale dechový stereotyp – to, jakým způsobem dýcháme – může mít zcela zásadní vliv na naši techniku běhu. Dechem může být tedy ovlivněna nejen naše výkonnost, ale také to, zda se u nás rozvine běžecké zranění nebo ne. Jak je to možné?

Potraviny, o kterých možná ani netušíte, že mají super vlastnosti využitelné pro běžce

Potraviny, o kterých možná ani netušíte, že mají super vlastnosti využitelné pro běžce

Možná si dáváte často na svačinu nebo do snídaňového müsli potraviny, o nichž vůbec netušíte, že jsou zařazeny mezi superpotraviny. Prostě vám chutnají a vůbec vás nenapadlo, že mohou mít pozitivní vliv na vaše běžecké výkony. Představujeme čtveřici běžně dostupných potravin z pohledu výživového poradce.

Běžecká zranění
Běh a fyzioterapie: Fyziokinesis je nová ordinace v Praze

Běh a fyzioterapie: Fyziokinesis je nová ordinace v Praze

Fyzioterapie je obor, ke kterému mnozí ještě nemají takovou důvěru, jakou by si zasloužil. Dokud si ji totiž člověk na vlastní kůži nevyzkouší, neví pořádně ani o co se jedná. Většina běžeckých zranění a problémů se ale právě díky odborníkům, fyzioterapeutům dá velmi rychle a efektivně napravit.

Prevence a léčba
Foam Rolling – pomůže najít bolestivá místa a pomoct s regenerací

Foam Rolling – pomůže najít bolestivá místa a pomoct s regenerací

Je současným hitem mezi sportovci, setkáte se s ním v každé posilovně, sportovním obchodu a v mnoha instruktážních videích na youtube či ve sportovních článcích. Pojďte se podívat na to, jak přesně válec neboli foam rolling funguje a jak jej použít tak, aby nám posloužil skutečně efektivně. Informace o něm, jak tomu bývá, nejsou vůbec jednotné.

Ženy a běh
Těhotenství a trénink sportovní běžkyně

Těhotenství a trénink sportovní běžkyně

První věc, kterou jsem pořídila, jako nastávající matka byla publikace „Cvičení a sport v těhotenství“. Nejsem žádná velká závodnice, ale sport k mému životu vždycky patřil a já jsem si nedokázala představit, že se ho na devět měsíců zřeknu.

Regenerace
Využití doplňků stravy – jak, kdy a proč?

Využití doplňků stravy – jak, kdy a proč?

Dnešní doba nabízí velké množství produktů, ve kterých je leckdy dost obtížné se vyznat. Luboš Truhlář, vrcholový triatlonista, vám představí některé z nich a také způsob, jakým je používat. Pojďme se podívat na některé z nich.

Trojice zelených superpotravin a jejich význam ve výživě běžců

Trojice zelených superpotravin a jejich význam ve výživě běžců

Superpotraviny je termín, který se vyskytuje stále častěji, mnoho z nich se může hodit i běžcům a dopomoct k lepším výkonům, jak se ale zorientovat v nepřeberné nabídce superpotravin?

Běžecká zranění
Plantární fasciitida může vést až ke vzniku patní ostruhy

Plantární fasciitida může vést až ke vzniku patní ostruhy

Ráno vás bolí první kroky, bolest vychází zespoda paty a rozlévá se do plosky směrem k prstům, při propnutí a napnutí špičky vás nepříjemně píchá, někdy vadí dlouhé stání? Je možné, že se u vás rozvinula plantární fasciitida.

Jak přijímat zeleninu, aby správně ovlivnila běžecký výkon

Jak přijímat zeleninu, aby správně ovlivnila běžecký výkon

Zelenina je nezbytnou a nenahraditelnou součástí naší stravy. Obsahuje spoustu důležitých vitamínů, minerálů, enzymů a nezbytné vlákniny. Je zásadotvorná, což je pro naše tělo a pro udržení správného pH našeho vnitřního prostředí velmi důležité.

Jde vegetariánství a sport dohromady?

Jde vegetariánství a sport dohromady?

Je možné být vegetariánem a podávat kvalitní běžecké výkony? Kolik známých běžců běžců doplňuje proteiny z rostliné stravy? O tom, že bezmasá strava vás nemusí zpomalit, ale naopak může dát vašemu běhání nový rozměr si můžete přečíst v následujících řádcích.

Jak přejít na vegetariánskou stravu při sportovní zátěži

Jak přejít na vegetariánskou stravu při sportovní zátěži

Už dlouho uvažujete nad tím, že přejdete na vegetariánskou stravu, ale obáváte se, že tím utrpí vaše forma či dokonce zdraví? V našem článku se dozvíte, jak můžete tuto změnu stravování provést co nejšetrněji, čím maso nahradit a jak se vám zpestří jídelníček.

Prevence a léčba
Zákeřné trigger pointy

Zákeřné trigger pointy

Bolí vás koleno, achilovka nebo pata? Na internetu už jste si našli diagnózy typu iliotibiální syndrom, skokanské koleno nebo patní ostruhu? Nezoufejte, vždy nemusí být tak zle. Je dosti pravděpodobné, že za vaši bolest můžou právě jen bolestivé body ve svalech, takzvané trigger pointy.